OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
- Ogólne Warunki sprzedaży określają zasady zawierania oraz realizacji umów sprzedaży towarów, bądź też świadczenia usług związanych ze sprzedażą przez MOTZ s.c. z siedzibą w Smardzewicach.
- Definicje określone w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży oznaczają
- Sprzedawca – MOTZ s.c.
z siedzibą przy ul. Wschodniej 15, 97-213 Smardzewice,
NIP 773-247-64-15
- Kupujący: podmiot będący stroną umowy zawieranej ze Sprzedawcą, osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
- Sprzedaż – świadczenie usługi sprzedaży lub usługi sprzedaży wraz z dostawą,
- Rezerwacja - złożenie za pośrednictwem infrastruktury strony www, poczty elektronicznej lub drogą telefoniczną dyspozycji mającej na celu dostarczenie towaru do siedziby Sprzedawcy lub jego oddziału w celu dokonania zakupu towaru przez Kupującego.
- Towar - artykuły oferowane przez MOTZ s.c. ,
- Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane w dalszej części także OWS, stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych między Sprzedawcą a Kupującym i określają wzajemne relacje pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Odstąpienie od stosowania niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Ogólne Warunki Sprzedaży podane są do wiadomości i akceptacji Kupującego na stronie internetowej Sprzedawcy: http://www.szalonaapteczka24.pl / w formie umożliwiającej ich pobranie i odtwarzanie przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy, jego oddziałach oraz na każde żądanie Kupującego.
- Kupujący niebędący konsumentem w myśl przepisów prawa polskiego, pozostający w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedawcą po jednokrotnym przyjęciu i akceptacji niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży oświadcza iż akceptuje je we wszystkich zamówieniach oraz umowach sprzedaży zawieranych między Stronami, aż do czasu zmiany treści OWS lub odwołania ich stosowania.
- Zawarcie umowy w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży dotyczy Kupujących nie będących Konsumentem.
- SPRZEDAWCA NIE UMOŻLIWIA KONSUMENTOM ZAKUPU NA ODLEGŁOŚĆ POZA SWOIM LOKALEM.
§2. ZAWARCIE UMOWY Z KUPUJĄCYM.
- Zawarcie umowy sprzedaży w przypadku, kiedy Kupujący nie jest konsumentem w myśl obowiązujących w prawie polskim przepisów, następuje z chwilą złożenia przez Kupującego zamówienia skutecznie dostarczonego Sprzedawcy. Zamówienie może zostać złożone za pomocą, poczty elektronicznej, telefonu lub faksu jak również bezpośrednio w siedzibie Sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji warunków realizacji zamówienia po jego przyjęciu od Kupującego – w takiej sytuacji do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą otrzymania przez Kupującego modyfikacji złożonego zamówienia.
- Produkty zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy: http://www.szalonaapteczka24.pl/ nie stanowią oferty w myśl obowiązujących w prawie polskim przepisów. Wszelkie informacje zawarte na stronie internetowej Sprzedawcy: http://szalonaapteczka24.pl/ traktowane powinny być, jako propozycja podjęcia rokowań lub negocjacji.
- Cena za sprzedawany towar określana jest każdorazowo w ofercie lub umowie sprzedaży.
- Cenę towaru ustala się w oparciu o uzgodnienia obowiązujące w dniu pisemnego potwierdzenia zamówienia.
- Kupujący zobowiązuje się zapłacić cenę w terminie wskazanym w ofercie lub, gdy termin taki nie został w niej wskazany, w wystawionej przez Sprzedającego fakturze VAT. Płatność uważa się za dokonaną w chwili wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- W przypadku opóźnienia się Kupującego z zapłatą ceny jakiejkolwiek umowy sprzedaży łączącej strony, Sprzedawca ma prawo powstrzymać się z realizacją wszystkich zawartych umów (w tym z wydaniem towaru) do czasu zapłaty przez Kupującego wszelkich wymagalnych należności wraz z odsetkami. Jeśli opóźnienie jakiejkolwiek płatności względem sprzedawcy przekroczy 30 dni Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży bez wyznaczenia terminu dodatkowego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstałą z tych przyczyn szkodę.
§ 4. PRAWO WŁASNOŚCI.
- Sprzedawca zastrzega, że prawo własności sprzedanego towaru przejdzie na Kupującego dopiero w momencie zapłaty całości ceny Sprzedawcy.
- Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze Sprzedawcy na Kupującego z chwilą wydania towaru.
§ 5. REKLAMACJE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SZKODY
- Kupujący jest odpowiedzialny za to, by specyfikacja, zamówienia odpowiadała jego potrzebom.
- Kupujący zobowiązany jest do zbadania dostarczonego przez Sprzedawcę towaru pod względem ilościowym i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu.
- Zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji ilościowych następuje w formie pisemnej, niezwłocznie po odbiorze towaru, nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia odbioru towaru.
- Zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji jakościowych następuje w formie pisemnej po odbiorze towaru, nie później niż w ciągu 14 dni od odebrania towaru.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Sprzedawca może wymienić towar na wolny od wad lub usunąć wadę w możliwie jak najszybszym terminie nie dłuższym jednak niż 30 dni albo zwrócić Kupującemu równowartość wadliwego towaru.
§. 6 DOSTAWA – TERMINY I KOSZTY.
- Dostawa zakupionego towaru przez Kupującego realizowana jest wyłącznie na podstawie jego zamówienia. Początkiem terminu realizacji jest data w której to Kupujący jest poinformowany przez Sprzedającego o przyjęciu oferty. Termin dostawy jest określony każdorazowo w umowie sprzedaży.
- Kupujący zobowiązany jest do odbioru towaru w ustalonym terminie lub po powiadomieniu go przez Sprzedawcę o gotowości towaru do odbioru. Jeżeli Kupujący dopuszcza się zwłoki z odbiorem towaru, o okres dłuższy niż 2 dni, Sprzedawca uprawniony jest do obciążenia Kupującego kosztami składowania albo odstąpienia od umowy i sprzedaży towaru innemu klientowi.
- W przypadku, gdy Kupujący decyduje się korzystać z dostawy towaru realizowanej środkami transportu Sprzedawcy koszty dostawy oraz innych usług dodatkowych obciążają Kupującego, o ile nie uzgodniono inaczej.
- Ryzyko dostawy towaru przechodzi na Kupującego w chwili przekazania go osobie upoważnionej do odbioru towaru przez Kupującego, w tym spedytorowi lub przewoźnikowi.
- Opóźnienie Sprzedawcy z dostawą towaru do 14 dni nie jest naruszeniem ustalonego terminu dostawy. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w realizacji dostaw, jeżeli są one spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi, m.in. nieterminową dostawą przez dostawców Sprzedawcy, zdarzeniami siły wyższej, nieprzewidywalnymi zakłóceniami w pracy Sprzedawcy itp.
- Odstąpienie Kupującego od odbioru zamówionego towaru, po akceptacji zamówienia przez Sprzedawcę, nastąpić może jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody Sprzedawcy w tym zakresie. W przypadku wycofania zamówienia w całości lub częściowo za zgodą Sprzedawcy, Kupujący może zostać zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia.
§ 7. PŁATNOŚCI.
- Cena sprzedaży staje się wymagalna z upływem terminu określonego w fakturze VAT wystawionej przez Sprzedawcę.
- Jeżeli termin płatności został określony w inny sposób, cena sprzedaży staje się wymagalna z upływem tego terminu
- Kupujący staje się właścicielem towaru w momencie całkowitej zapłaty za towar, chyba, że strony dokonają odmiennych ustaleń.
- Odmienne ustalenia określone w § 7 pkt. 3 wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
- Kupujący oświadcza, iż jest płatnikiem podatku VAT oraz upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez konieczności podpisania ich przez Kupującego.
§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Strony oświadczają, iż w przypadku wystąpienia sporów będą dążyć do polubownego ich rozwiązania.
- W przypadku niemożności polubownego rozwiązania sporu, rozstrzygnięcia w ww. zakresie poddane będą sądom powszechnym właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.